top of page
  • Writer's pictureMalaysia For Syria

Kontena Musim Sejuk Untuk Syria 2.0


Syukur atas rezeki, ramai rakyat Malaysia telah menyumbang baju sejuk ( kasut tebal, stokin, sarung tangan dan mafla) untuk kegunaan pelarian Syria di musim dingin yang kian membeku ini bagi projek Kontena For Syria 2.0.


Terima kasih HALUAN kerana sudi menghadiahkan 300 helai mafla buat pelarian Syria yang memerlukan di Lubnan Kontena untuk Syria 2.0. Semua mafla cantik-cantik dan baru.


Terima kasih Malbat ( https://www.facebook.com/profile.php?id=100069848071836) kerana sudi berkerjasama bersama kami dan NGO Malaysia yang lain bagi menjayakan kontena musim sejuk ini. Allah sahaja dapat membalas jasa baik kalian. Jumpa di Lubnan nanti.


Sekalung penghargaan dan terima kasih YB Tuan Mohd Zawawi Ahmad Mughni,

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Agama Islam kerana telah menginfakkan dewan dan kediaman Exco Kerajaan Negeri Selangor untuk memastikan projek Kontena For Syria ini berjalan dengan lancar.


Ini lah wajah petugas dan sukarelawan Malaysia For Syria yang anda sayangi. Mereka telah bertungkus lumus dengan penuh rasa ikhlas bagi memastikan projek kontena ini berjalan dengan lancar.


Jazakallah khair, Allah sahaja yang mampu membalas jasa baik kalian, Kerajaan Selangor dan NGO Malaysia seperti Peduli Insan, Global Peace Mission (GPM) Malaysia, Cinta Syria Malaysia dan Muslim Volunteer Malaysia kerana sudi bertungkus lumus menggerakkan projek kontena musim sejuk untuk Syria ini.


MFS berdoa semoga projek ini sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban pelarian Syria di Lubnan dan juga menjadi amal jariah buat dermawan-dermawan yang telah menginfakkan barang mereka, Allahumma amin.


InsyaAllah dua (2) buah kontena ini akan mula bergerak seawal minggu ini dan insyaAllah akan tiba di Lubnan dalam masa satu (1) bulan dari sekarang.


Terima kasih rakyat Malaysia yang budiman kerana cakna dan sudi membantu pelarian Syria yang memerlukan.





53 lihatan0 komen

Siaran Terkini

Lihat Semua
bottom of page